Beşiktaş Erkek Basketbol Takımı, 2026-27 sezonunda EuroLeague’de mücadele etme hakkı kazandı. EuroLeague yönetiminin aldığı kararla siyah-beyazlı ekip, 13 yıl aradan sonra Avrupa’nın en üst düzey basketbol organizasyonuna geri dönmüş oldu.
EuroLeague Yönetim Kurulu toplantısında 2026-27 sezonunda yer alacak 20 takım netleşirken, AS Monaco’nun organizasyondan geçici olarak çekilme kararı sonrası oluşan boşluk Beşiktaş’a verilen “wild card” ile dolduruldu. 13 hissedar kulübün oy birliğiyle alınan bu karar, kulübün Avrupa sahnesine dönüşünü resmileştirdi.
Beşiktaş’a verilen bir yıllık özel davet hakkı (wild card) ile siyah-beyazlılar yeniden EuroLeague arenasında yer alacak. Kulüp, resmi açıklamasında bu gelişmeyi doğrularken, takımın en üst düzey Avrupa basketbol organizasyonunda mücadele edecek olmasından duyduğu memnuniyeti ifade etti.
Yapılan açıklamada, EuroLeague yönetiminin kulüpleri belirlediği ve Beşiktaş’ın bu sezon özel davet hakkıyla turnuvada yer alacağı vurgulandı. Ayrıca takımın, Avrupa basketbolunun en prestijli sahnesinde başarılı olması temennisi paylaşıldı.
Bu gelişmeyle birlikte Beşiktaş, uzun bir aranın ardından yeniden EuroLeague sahnesine çıkarak hem Türk basketbolu hem de taraftarları için önemli bir heyecan yaratmış oldu.